zabieg

Laser frakcyjny – ablacyjny

To rewolucyjne urządzenie i jedna z najskuteczniejszych terapii odmładzających, mających na celu zagęszczenie i ujędrnienie skóry. Zasada jego działania polega na kontrolowanym uszkodzeniu i podgrzaniu skóry. Laser dziurkuje ją, tworząc tzw. kolumny oparzeń. Z tych miejsc skóra odparowuje, w rezultacie czego te uszkodzone miejsca to tylko 25% powierzchni zabiegowej. Pozostała część (75%) jest zdrowa i przyczynia się do szybszej regeneracji i odbudowy skóry. Na tym właśnie polega wyjątkowość tej metody.

To zamierzone oparzenie prowadzi do uaktywnienia białek szoku termicznego,które to są głównym czynnikiem stymulującym naprawę tkanek skóry, w postaci wyprodukowania nowego kolagenu.

dietetyczka-aleksandra-gottschling

Wskazania do zabiegu:

• wiotkość skóry: twarzy, szyi, dekoltu, dłoni oraz ciała
  • wiotkość skóry ze zmarszczkami i jej nadmiarem
  • fotouszkodzenie skóry z drobnymi, licznymi zmarszczkami
  • zmarszczki palacza
  • zmarszczki i wiotkość powiek dolnych
  • wiotkie i opadające powieki górne
  • szorstka skóra z nierównościami i rozszerzonymi porami
  • płytkie przebarwienia, niejednolity koloryt skóry-wskazanie dodatkowe
  • blizny potrądzikowe
  • blizny pooperacyjne, pourazowe
  • rozstępy
  • zmiany skórne typu: włókniaki, brodawki łojotokowe, znamiona, kępki żółte i inne.

Przeciwwskazania do zabiegu:

• choroby miejscowe skóry wraz z chorobami autoimmunologicznymi
  • choroby nowotworowe
  • nieustabilizowana cukrzyca
  • tendencja do powstawania blizn przerostowych i keloidów czyli bliznowców
  • przyjmowanie leków i ziół fotouczulających
  • piling chemiczny bądź mechaniczny ( do 3 tyg. przed zabiegiem )
  • ciąża i karmienie piersią

Przeprowadzenie zabiegu laserem frakcyjnym

Zabieg przeprowadzany jest na skórze, która jest miejscowo znieczulona kremem przez około 60 min, w związku z czym pacjent nie odczuwa bólu. Czas trwania całego zabiegu to około 1,5-2 h, ale sama laseroterapia to 30-60 min. w zależności od obszaru. Zaraz po zabiegu dochodzi do obrzęku a także pojawienia się rumienia na twarzy. Swędzenie i ból pojawiają się nieco później, po zaprzestaniu działania znieczulenia.

Cały okres rekonwalescencji trwa zazwyczaj ok.tygodnia lub u niektórych ok. 2 tygodni. Po zabiegu obrzęk utrzymuje się ok. 3 dni, skóra brązowieje i jest pokryta strupkami. Następnie zaczyna się złuszczanie skóry w 2-4 dobie i trwa zwykle 3 dni natomiast przy mocniejszym zabiegu może pojawić się także sączenie i krwawienie. Najdłużej utrzymuje się zaróżowienie skóry, znika zwykle po 4-8 tygodniach, ale u niektórych osób może być obecne do 6 a nawet 9 miesięcy. Gojenie i regenerację skóry przyśpiesza jednoczasowe zastosowanie osocza bogatopłytkowego i lampy LED.

Następnie nowy kolagen pojawia się ok.30 dnia po zabiegu i jego produkcja narasta do 6 miesiąca.To koreluje z poprawą wyglądu skóry, który jest stopniowy i narastający. Zaleca się wykonanie 2-3 zabiegów, z przerwą 6-8 tygodniową, dla uzyskania optymalnego efektu. Okres utrzymania się efektu to około 2 lata po serii zabiegowej. Laser frakcyjny ablacyjny to mocne i dość agresywne urządzenie, nie sposób nie wspomnieć o działaniach niepożądanych, do których zalicza się: przedłużający się rumień, odbarwienia, przebarwienia pozabiegowe (10% przypadków), infekcje opryszczki u nosicieli wirusa, nadkażenia bakteryjne, blizny.

laser frakcyjny-ujedrnanie i odmladzanie skory-zabiegi medycyny estetycznej w szczecinie
laser-frakcyjny-zabieg-przed-i-po-